جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

مراقب قلب دوم خود باشيد

در زندگي روزمره هميشه سخن از رژيم هاي غذايي سالم و آزمايش هاي مختلفي هست كه ميزان كلسترول و چربي هاي مضري را نشان مي دهد كه سلامت قلب را تهديد مي كند. اما در اين ميان متاسفانه اكثر مردم توجه كمتري در مورد سلامت پا (قلب دوم) خود ميكنند.
هر پاي انسان از  ۲۶ استخوان تشكيل شده كه توسط ۳۳ مفصل و تعداد زيادي ماهيچه، تاندون و رباط در كنار يكديگر قرار گرفته‌‌اند.
به‌طور كلي در كف پا سه نقطه اصلي تحمل كننده وزن وجود دارد:
•زير استخوان پاشنه
• انتهاي تحتاني اولين استخوان كف پايي
• انتهاي تحتاني پنجمين استخوان كف پايي
چگونگي قرار گرفتن اين ساختارها در كنار هم، قوس‌‌هاي استخواني را ايجاد مي‌كند.
زماني كه راه مي‌‌رويم، اين قوس‌هاي قابل‌ارتجاع، وزن بدن را ميان پاها و ساق پا توزيع مي‌كند كه نقش جدا ‌ناپذيري در چگونگي راه رفتن ما دارد و  به‌عنوان اهرم‌هاي محكمي براي حركت، عمل مي‌‌كنند. تاندون‌ها، مفاصل پا را به‌هم متصل مي‌كنند. حال اگر تاندون‌ها سست شوند، موجب صافي كف پا مي‌شود. عارضه‌اي كه در آن بيماران، فاقد قوس هاي استاندارد دركف پا هستند.

انواع كف پا:

۱-  كف پاي صاف با قوس كم :
قوس هاي موجود در كف پا نيروهايي كه از طرف زمين به بدن اعمال مي‌شود را كاهش داده و اجازه ورود به همه نيروهاي وارده را به بدن نمي‌دهد اما در افرادي كه كف پاي صاف دارند ميزان زيادي از اين نيروها به دليل عدم قوس پا به سمت بدن اعمال ميشود.
اين عارضه در دراز مدت ميتواند منجر به بروز آسيب هايي در تمام مفاصل بدن خصوصاً ستون فقرات گردد كه عموماً مادر زادي بوده و به نام نرمي مفاصل هم نام برده ميشود و در دراز مدت ميتواند منجر به بروز عوارضي نظير خارپاشنه، زانو درد، كمردرد و سردرد شود.
علايم اين اختلال شامل ايجاد ظاهر صاف در كف يك يا هر دو پا، خميدگي پاشنه كفش به سمت داخل، درد در اندام تحتاني، درد در قسمت مچ پا، ايجاد تورم در قسمت داخل مچ پا و درد مچ پا مي‌باشد.
اگر از پشت به پاي فرد ايستاده اي كه كف پايش صاف است نگاه كنيم، كمي خميدگي در پاشنه پا بسمت داخل ديده مي‌شود.

۲-  كف پا با قوس زياد:
شرايطي كه در آن كف پاي فرد بيش از حد عادي انحنا دارد، قوس زياد كف پا ميباشد. به خاطر اين انحناي زياد، فشار وارد شده به برآمدگي كف پا در ناحيه نزديك به انگشت شست و پاشنه پا در هنگام راه رفتن و ايستادن افزايش پيدا مي كند. اين عارضه  همانند گودي كمر، مي تواند علائم و نشانه هاي مختلف همچون درد كف پا و عدم پايداري براي بيمار به همراه داشته باشد.
گودي زياد كف پا در هنگام ايستادن بيشتر مشخص مي شود.
همچنين موارد زير از علائم بيماران مبتلا به اين مشكل مي باشد:

انگشت چكشي (خم شدن انگشتان پا) يا پاي چنگالي؛ انگشتاني كه شبيه پنجه خم شده است

تشكيل پينه در قسمت برآمدگي كروي كف پا و اطراف آن يا در محل پاشنه

درد در هنگام ايستادن يا راه رفتن

عدم پايداري پا به خاطر خم شدن پاشنه به داخل كه مي تواند باعث كشيدگي قوزك شود.

۳-  كف پا با قوس طبيعي:
اين مورد، بهترين نوع  قوس پا ميباشد ولي همچنان مستعد ابتلا به مشكلات معمول پا مانند درد پاشنه، و يا ناراحتي در قسمت جلويي پا است.
پاهاي ما همواره در حال حركت و جذب نيرو از زمين ميباشد. استفاده از كفي مناسب باعث دستبابي به تراز مناسب در بدن، انتقال درست نيرو و در نهايت جذب فشار به صورت مناسب ميشود.در واقع كفي هاي طبي مارال چرم در همين راستا نقش مهمي را ايفا ميكند.
با توجه به وجود دستگاه هاي اسكن پا در فروشگاه هاي مارال چرم اين امكان را پيدا ميكنيد تا با اسكن كف پاي خود بصورت حضوري، از عواقب مشكلات ذكر شده دور نگه داشته شويد و سلامت قلب دوم خود را ضمانت كنيد.

 

 

فروش محصولات چرمي در همدان

فروش كيف و كفش همدان

كفش چرم مردانه

 

 

سايت اصلي : تراچرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.