یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چرم شترمرغ و ويژگي هاي آن

 

شترمرغ به عنوان بزرگترين پرنده غير قابل پرواز روي زمين داراي خواص زيادي در گوشت و تخم خود و كاربرد هاي زيادي در پوست و پر خود مي باشد، به همين دليل در بسياري از كشور هاي آفريقايي، اروپايي و آمريكايي پرورش اين پرنده بيش از پيش مورد توجه بوده است، در كشور ايران نيز چند سالي است كه كارگاه هاي كوچك پرورش شترمرغ راه اندازي شده است.

خريد محصولات چرمي در همدان

شترمرغ داراي گوشت قرمز رنگ و بسيار لذيذي مي باشد كه مصرف آن براي هر كسي وسوسه انگيز مي باشد. گوشت شترمرغ بر خلاف گوشت گاو از ميزان كلسترول خيلي كمتري برخوردار است هم چنين ميزان پروتئين موجود در گوشت شترمرغ با پروتئين موجود در گوشت گاو و گوسفند برابري مي كند، بنابراين بسياري از افرادي كه از چاقي، چربي خون و فشار خون بالا رنج مي برند مي توانند با تغذيه گوشت شترمرغ نياز هاي پروتئيني، معدني و ويتاميني بدن خود را رفع نمايند.

هم چنين پر و پوست اين پرنده داراي خواص زيادي مي باشد و هدف از نوشتن اين مقاله بررسي نحوه ساخت چرم شترمرغ و كاربرد هاي آن مي باشد، لذا مطالب فوق مقدمه اي جهت آشنايي بيشتر شما با شترمرغ بود. لطفا با تراچرم همراه باشيد.

مزاياي چرم شترمرغ

چرم شترمرغ نسبت به چرم گاوي از ارجحيت برخوردار است زيرا هم از تراكم بيشتري برخوردار است و هم اينكه ميزان توليد بيشتري نسبت به چرم گاو دارد. زيرا يك گاو پس از ۹ ماه حاملگي توليد مثل نموده و تنها يك گوساله به دنيا مي آورد، در حالي كه شترمرغ در اين مدت ۹ ماهه حدود ۳۰ الي ۴۰ عدد تخم توليد نموده و همه تخم ها با هم و در يك دوره ۴۲ روزه به دنيا مي آيند.

يك گوساله در مدت يك الي دو سال بالغ شده و آماده كشتار مي شود در حالي كه يك جوجه شترمرغ پس از ۱۰ الي ۱۴ ماه از تولد خود آماده كشتار و بهره برداري مي شود. از همه مهم تر اينكه شترمرغ ها نسبت به گاو ميزان خوراك كمتري نيز مصرف مي نمايند. از هر شترمرغ مي توان حدود يك و نيم متر مربع چرم با كيفيت برداشت نمود.

خريد كيف و كفش چرم در همدان

ويژگي هاي چرم شترمرغ

 

چرم شترمرغ نسبت به چرم گاو يا ساير حيوانات قيمت نسبتا بالاتري دارد و در رده چرم هاي لوكس و گران قيمت مانند چرم كروكوديل و مار قرار مي گيرد. زيرا هم از تراكم و استحكام بيشتري برخوردار است و هم اينكه نسبت با ساير چرم ها نازك تر مي باشد و از آن براي ساخت انواع كيف و كفش و لباس و كيف پول هاي زنانه و مردانه، قاب موبايل و دستبند و جاكليدي و … استفاده مي كنند.

توليدي چرم در همدان

مورد ديگري كه چرم شترمرغ را نسبت به چرم ساير حيوانات برتر نشان مي دهد، زيبايي خاص آن در نقاط فوليكول دار مي باشد كه برجستگي هايي را در چرم شترمرغ پديدار ساخته و اين برجستگي ها به دليل فوليكول ها يا غدد رشد پر ايجاد شده است. البته ذكر اين نكته لازم است كه قسمتي از چرم شترمرغ كه داراي نقاط برجستگي است نازك تر و محكم تر از ساير نقاط مي باشد و چرم ساير نقاط مانند ران و ساق پا فاقد اين برجستگي ها بوده و ضخيم تر مي باشند.

جذابيت و معروفيت بيشتر چرم شترمرغ به دليل همين برجستگي ها و چين و چروك هاي زيبا و بدون الگوي روي چرم مي باشد كه در چرم ساير حيوانات به ندرت ديده مي شود، همين چين و چروك و برجستگي ها امتياز ديگري نيز محسوب مي شود به عبارت ديگر در تشخيص چرم اصل از چرم مصنوعي بسيار كمك كننده خواهد بود و وجود همين ويژگي خاص در چرم شترمرغ احتمال توليد محصولات تقلبي را به صفر رسانده است.

خريد كفش چرم مردانه در همدان

كاربرد هاي چرم شترمرغ

چرم شترمرغ جزو گرانترين و با دوام ترين چرم ها به شمار مي رود و داراي عمر بالاتري نيز مي باشد به همين دليل محصولات توليد شده از محبوبيت بالايي برخوردار است. همانطور كه ذكر شد محصولات چرم شترمرغي در رده كالاهاي لوكس قرار دارد و هر كسي قدرت خريد اين كالا ها را ندارد به همين دليل اكثرا محصولات توليد شده با چرم شترمرغ شامل كالاهاي لوكس مي باشد و اين كالا ها عبارتند از: كيف پول، كيف اداري، كفش، پالتو، كاپشن، بوت و چكمه، روكش موبايل، جاكليدي، كلاه آفتابي و كلاه زمستانه و… مي شود.

 

سايت اصلي : تراچرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.