در ابتدا بايد بين هديه دادن و برنامهاي كه مبتني بر محرك و پاداش است، تمايز قايل شد. هر چند كه انواع گيرندگان هديه و محرك شبيه يكديگرند، اما از دو جنبه عملي و راهبردي با يكديگر تفاوت دارند. محركها، پاداشهايي هستند براي اينكه سطوح فعاليتي مشخصي مثل برنامههاي ايمني را دامن بزنند، اما هدايا براي دامن زدن به يك تبادل مشخص بين گيرنده و دهنده، طراحي نميشوند. در واقع، گيرنده هديه به دنبال پيشبيني يك پاداش نيست، اما محركها چنين كاركردي دارند.
شايان ذكر است، اينكه هديه و محرك، دو پديده يكسان شمرده شوند، محتمل است و اين توقع هم وجود دارد كه شما به دنبال برداشت از هر نوع سرمايهگذاري احتمالي باشيد، اكثر هديهدهندگان به دنبال اين امر هستند كه به نحوي از انحا، گيرنده هديه را تحريك كنند، اما بايد بسيار محتاط باشيد. نه مشتري و نه كارمند، هيچكدام نبايد احساس كنند دارند رشوه ميگيرند، چرا كه بروز چنين احساسي نهتنها مفيد نيست بلكه مخرب هم هست.
سايت اصلي : تراچرم
- ۸ بازديد
- ۰ نظر