جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

نكات كليدي تشخيص محصولات چرمي با كيفيت

بار بعدي كه خواستيد محصولات چرمي بخريد، اين دستورالعمل ساده را دنبال كنيد تا مطمئن شويد ارزش پولي را كه مي دهيد دارد!

  1. به چرم دقت كنيد

چرم خوب بايد كمي سنگين به نظر برسد. چرم را به خوبي از نزديك بررسي كنيد. به خصوص مراقب چرم هايي كه رويشان نقاشي شده است يا بويي شبيه وينيل مي دهند باشيد. اگر ممكن بود چرم را بكشيد و تا كنيد. چرم خوب نبايد هيچ نشانه اي از ترك يا ترد بودن سطح داشته باشد. چرم باكيفيت همچنين بايد به دليل داشتن تراكم بالايي از فيبرها سنگين به نظر برسد. چرم هاي سبك اغلب كيفيت پاييني دارند. چرم بي كيفيت معمولا كمي نيز حالت اسفنجي دارد.

  1. به جاي كوك ها نگاه كنيد

كيفيت كوك هاي محصول نيز از شاخصه هاي ديگر محصولات چرمي با كيفيت است. بادوام ترين و زيباترين نوع دوخت، دوخت كار دست (دست دوز) است. در اين تكنيك، يك صنعتگر از دو سوزن كند كه هريك به يك سر نخ وصل است استفاده مي كند. در حين كوك زدن، صنعتگر هر دو سوزن را از درون يك سوراخ رد مي كند تا گره اي ايجاد كند. وقتي سوزن ها كشيده مي شوند، گره بسته مي شود.

كوك زني ماشيني داستان متفاوتي دارد. در اين تكنيك، يك سوزن با يك نخ به نخ ديگر در قسمت پاييني دستگاه قلاب مي شود. همين طور كه سوزن پيش مي رود، گروهي از گره ها را ايجاد مي كند تا به پايان راه خود برسد. به هيمن دليل است كه وقتي يك گره باز شود، كل گره ها از هم باز مي شوند.

در كوك زني دستي، حتي وقتي يك كوك باز مي شود (كه البته به ندرت هم اتفاق مي افتد)، گره از هم باز نمي شود. درواقع، اگر مي خواهيد نخ را از محصول بيرون بكشيد، بايد بشينيد و با درفش مسير دوخت صنعتگر را يك گره به يك گره دنبال كنيد. كه البته اين فرآيند بسيار دشوار است و فكر نمي كنيم دلتان بخواهد درگيرش شويد!

  1. مراقب پرداخت و صيقلي محصول باشيد

اين خيلي مهم است كه محصولات چرمي لبه هاي پرداخت شده و پوليش خورده داشته باشند. اين امر باعث مي شود سپري براي محافظت چرم از عناصر مختلف روي آن ايجاد شود. اگر گوشه ها و لبه هاي محصول به درستي صيقل يا پوليش نخورده باشند، گرد و غبار مي تواند به چرم رسوخ كرده و سبب پوسيدگي آن گردد.

  1. به برش چرم دقت كنيد

بسته به نوع محصولي كه ساخته مي شود، چرم بايد به شيوه اي كه به آن «جهت رگه» (سمت و سويي كه رگه هاي چرم دنبال مي كنند)، مي گوييم، بريده شود. براي مثال يك كيف جيبي بايد به گونه اي برش بخورد كه كمترين ميزان فشار بر نقاط حساس آن وارد شود. شكست در چنين امري منجر به كيفي با فشار بسيار زيادي بر نقاط مختلف كيف و در نتيجه از شكل افتادن كيف به مرور زمان مي شود.

يك صنعتگر باتجربه به خوبي مي داند چگونه چرم را به منظور پرهيز از هرگونه نقص يا جاي لك و زخم در چرم برش دهد. بايد دقت داشته باشيد كه چرم، به هر حال، پوست يك حيوان است و به طبع، داراي نقاط آسيب در اثر گزش كك، رد زخم يا چين و چروك حاصل از چاقي است.

يك صنعتگر چرم بايد بتواند چرم را جوري برش دهد كه محصول نهايي از اين عيب ها عاري باشد يا دست كم آن ها را زير آستر پنهان كند.

  1. به نخ دقت كنيد

تمامي كوك ها بايد مسطح، تيز و سازمان يافته باشند.

اين مهم است كه از نخ مناسبي در توليد محصولات چرمي استفاده شود. نخ هاي از جنس كتاب به دليل اين كه از محصولي طبيعي ساخته مي شوند (فيبرهاي گياه كتان)، بسيار محبوبند. اين نخ ها حتي در مقايسه با نخ هاي نايلوني، قوي هستند و انعطاف پذيري فوق العاده اي دارند.

كتان، طبيعتي خشك دارد و به همين دليل صنعتگران بايد قبل و هنگام فرآيند دوخت به آن واكس اضافه كنند. اين امر اطمينان مي دهد كه خط دوخت، سطحي صيقلي و يكنواخت، از اولين تا آخرين كوك، ايجاد مي كند كه هيچ گره يا پيچ و تابي ندارد.


فروش محصولات چرمي در همدان

فروش كيف و كفش چرم 

توليد چرم در همدان

 

 

سايت اصلي : تراچرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.