یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

زماني كه تر و خشك با هم مي سوزند

براساس مطالعات تاريخي، اجداد ما در گذشته براي پوشاندن خود و حتي تهيه سرپناه از پوست حيوانات كه جزء نيازهاي اوليه شان نيز محسوب مي شد استفاده مي كردند، غارنشينان براي پوست حيوانات و شكل نهايي محصول ساخته شده از آن، اهميت خاصي قائل بودند.

به مرور زمان با رو آوردن انسان به زراعت و آغاز فصل جديدي از زندگي بشر، انسان ها به اهميت حفظ حيوانات و شكار نكردن آنها با هدف استفاده از پوست پي بردند.
با اين حال تا چند دهه پيش پوشيدن پالتوي پوست حيوانات وحشي به ويژه براي سلبريتي ها مايه افتخار بود، رواج اين تب در دنيا باعث شد تا تعداد زيادي از مزارع با هدف پرورش حيوانات وحشي ايجاد شوند و سالانه بيش از ۵۰ ميليون حيوان وحشي از جمله: روباه، خرگوش، سمور، راكون و حتي سگ و گربه قرباني پوست هاي زيبا و لطيف خود شوند.

اما چندسالي است كه موجي عليه استفاده از پوست حيوانات براي تهيه لباس در دنيا به راه افتاده است و عده اي از حاميان حيات وحش اقدام به نشر مطالبي عليه استفاده از محصولات چرمي كرده اند و معتقد هستند كه توليد و استفاده از آن منجر به آسيب به محيط زيست و انقراض برخي از گونه هاي حيوانات وحشي مي شود.

و اين درحالي است كه گروه توليدي تراچرم هرگز از پوست حيوانات وحشي براي توليد محصولات چرمي استفاده نكرده است و محصولات نهايي، از پوست حيوانات اهلي(گاو، گوسفند، بز و شترمرغ) تهيه مي شود كه در وهله ي اول براي مصرف گوشتشان مورد ذبح اسلامي قرار گرفته اند و سپس براي جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي پوست ها با استفاده از مواد گياهي دباغي شده اند.

بنابراين برخلاف چرم‌هاي سنتي كه در فرآيند توليدشان از فلزهاي سنگين و مواد شيميايي سمي استفاده مي شود و زمان بازگشت آن ها به طبيعت طولاني است، چرم‌هاي گياهي هيچ‌گونه آسيبي به محيط‌ زيست و انسان وارد نمي‌كند.

به اين ترتيب اين محصولات چرمي توليد شده منجر به آلرژي و ناراحتي هاي پوستي نمي گردد و براي كودكان نيز هيچ گونه عوارضي در پي ندارد.

شركت تراچرم چند سالي است كه استفاده از چرم هاي گياهي را جايگزين چرم سنتي كرده است و بهترين چرم را با استاندارهاي توليد به مشتريان خود عرضه مي كند.

 

 

خريد محصولات چرمي در همدان

خريد كيف و كفش چرم در همدان

خريد كفش مردانه در همدان

 

 

سايت اصلي : تراچرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.