یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

چگونه از كيف چرمي مان نگهداري كنيم؟

چرم، ماده اي پيچيده است، اما نگهداري از آن نبايد چندان پيچيده باشد. اگر كمي براي يادگيري نحوه نگهداري از كت هاي چرمي وقت بگذاريد و روشي را كه در اين مقاله به شما پيشنهاد مي كنيم به كار ببنديد، كتي جذاب و لطيف خواهيد داشت.
الف. نگهداري از كت چرمي
۱٫ كت چرمي خود را ضدآب كنيد. محصولات «محافظت كننده در برابر آب» و «ضدآب كننده چرم» بسياري در بازار وجود دارند، اما مهم است كه قبل از خريدشان برچسب روي آن ها را به دقت بخوانيد. يك اسپري پليمر سيليكون، يا يك اسپري كوپوليمر اكريليك، درخشش و ظاهر زيباي چرم محصول شما را حفظ مي كند.
محصولات پايه گريس يا پايه واكس خاصيت محافظت كنندگي بالاتري دارند، اما به دليل پتانسيل اثرگذاريشان بر رنگ، درخشش، بو و طول عمر چرم، براي كت هاي چرمي توصيه نمي شوند. برچسب محصول محافظت كننده خود را بخوانيد تا از مدت دوام خاصيت ضدآب كنندگي آن مطلع شويد. به طور معمول، بايد از اين محصولات هر چند هفته استفاده كنيد.
به خاطر داشته باشيد، درست است كه اين محصولات كت چرمي شما را در برابر نفوذ آب مقاوم مي كنند، اما حتي اگر سازنده شان ادعا كرده باشد، هرگز آن را كاملا ضدآب نخواهند كرد. هرگز يك كت چرمي را در آب غوطه ور نكنيد يا درون ماشين لباسشويي نيندازيد.
۲٫ گهگاه از حالت دهنده هاي چرم استفاده كنيد. حالت دهنده هاي چرمي روغن و چربي مورد نياز چرم را به آن بازخواهد گرداند و از خشكي و شكنندگي بيش از اندازه آن جلوگيري خواهد كرد. البته به ياد داشته باشيد كه روغن بيش از اندزه هم مي تواند منافذ سطح چرم را بپوشاند و بر رنگ و طول عمر كت چرمي لوكس شما اثر بگذارد. تنها زماني كه احساس مي كنيد چرم كت شما شروع به خشك يا سفت شدن كرده است از حالت دهنده هاي چرم استفاده كنيد.
براي انتخاب يك حالت دهنده چرم استاندارد نكات زير را به ياد داشته باشيد:
• برچسب آن را بخوانيد تا مطمئن شويد براي نوع چرم به كار رفته در كت ما مناسب است (توجه به اين نكته در مورد كت هاي جير يا نبوك بيشترين اهميت را دارد).
• در يك شرايط ايده آل، از روغن مينك (سمور) ناب، روغن نيتسفوت، يا روغن ساير حيوانات استفاده كنيد، اما بدانيد استفاده از اين مواد ممكن است چرم را كمي تيره تر كند.
• محصولات داراي واكس يا سيليكون به مرور زمان سبب خشك شدگي چرم مي شوند، اما ممكن است انتخابي ارزان تر باشند كه باعث تغيير رنگ كمتري مي شوند. اما بايد از آن ها به مقدار كمتري استفاده نماييد.
• هرگز از محصولاتي كه داراي روغن هاي معدني يا نفتي هستند استفاده نكنيد. اين محصولات مي توانند آسيب شديدي به كت چرمي لوكس شما وارد كنند. همچنين مادامي كه سطح چرم را كاملا با يك ضدآب كننده نپوشانده ايد، به هيچ عنوان از «صابون زين» روي قسمت هاي پرداخت نشده چرم استفاده نكنيد.
۳٫ سعي كنيد در فواصل زماني نسبتا طولاني، سطح كت چرمي تان را پوليش كنيد. پوليش چرم به كت چرمي شما درخشش مي بخشد، اما پتانسيل اين را دارد كه سبب رنگ رفتگي، خشكي، يا لخته شدن سطح چرم شود. از اين روش فقط در مواقع اوكازيون استفاده كنيد و قبل از اين كه يك محصول جديد را براي پوليش كت چرمي خود به كار ببريد، حتما آن را روي يك منطقه پنهان از چرم كت تان امتحان كنيد.
جير يا ساير چرم هاي داراي بافت نرم و كركي را پوليش نكنيد. ممكن نيست بتوانيد بدون آن كه براي هميشه بافت جير را از بين ببريد، به آن سطحي براق ببخشيد!
• هرگز از پوليش كفش براي كت هاي لوكس چرمي خود استفاده نكنيد.
۴٫ شوره را با پارچه اي نمناك پاك كنيد. در شرايط مرطوب و زمستاني، ممكن است سطح چرم شوره بزند. بدون معطلي اين شوره هاي نمك را با پارچه اي نمناك برطرف كنيد تا از ايجاد نقاط خشك و ترك در كت لوكس چرمي تان جلوگيري كنيد.
۵٫ بگذاريد چرم خيس در هوا خشك شود. اگر كت چرمي شما خيس شد، آن را صاف از يك چوب لباسي آويزان كنيد و اجازه بدهيد در دماي اتاق خشك شود. براي جلوگيري از تغيير شكل چرم، جيب هاي كت تان را خالي كنيد. كت چرمي خود را دور از منابع حرارت مستقيمي مانند رادياتور يا بخاري نگه داريد. اگر كت چرمي شما كاملا خيس شده است، پس از خشك شدن كت، حتما از حالت دهنده روي آن ها استفاده كنيد
۶٫ ياد بگيريد چگونه چين و چروك را از بين ببريد. بايد از انبار كردن چند كت چرمي روي يك رخت آويز و ايجاد كوچكترين چروك ها بپرهيزيد. اگر به دردسر چروك شدن كت چرمي دچار شديد، آن را پيش يك خشكشويي معتبر و آشنا با نحوه تميز كردن محصولات چرمي ببريد.

 

 

خريد محصولات چرمي در همدان

منسوجات چرمي در همدان

خريد كيف و كفش چرم مردانه در همدان

 

 

سايت اصلي : تراچرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.